ΕΥΧΕΣ

 

Ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Κατούνας

σας εύχεται Καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά!

Ο καινούργιος χρόνος να χαρίσει σε όλους υγεία και ευτυχία!

 

ΔΙΕΥΝΘΥΝΣΕΙΣ WEBEX ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pspyrid

ΤΕΓΟΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/temaria

ΖΑΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/dzania

ΚΑΤΣΑΓΑΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pkatsagani

ΒΑΧΑΡΟΓΛΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/theoefst

ΘΕΜΕΛΗ ΜΑΡΙΑ

https://minedu-secondary.webex.com/meet/marthemeli

ΣΤΑΜΟΥ ΜΑΡΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/marystamo

ΣΑΜΕΝΤΖΑΣ ΝΙΚΟΣ

https://minedu-primary2.webex.com/meet/nsamentzas

ΜΠΕΚΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/

ΛΙΛΗ ΕΥΤΥΧΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/Eftylili

ΧΑΝΤΖΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/michantz

ΣΚΟΝΤΖΟΥ 

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ouskontzou

ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

https://minedu-secondary.webex.com/meet/theoefsaia

ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ 

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/

 

ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Δημοσίευση εσωτερικού κανονισμού σχολείου

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΑΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

 

Α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

 

Β. Φοίτηση μαθητών

 

Γ. Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών/τριών

 

Δ. Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

 

Ε. Παιδαγωγικός έλεγχος-κυρώσεις

 

ΣΤ. Διδακτικό προσωπικό

 

Ζ. Ο Διευθυντής του σχολείου

 

Η. Γονείς και Κηδεμόνες

 

Θ. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 

Ι. Βιβλιοθήκη

 

Κ. Σχολική ιστοσελίδα

 

Λ. Κυλικείο

 

Μ. Βοηθητικό προσωπικό

 

Αντί προλόγου

 

Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος "σχολική πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. (ΥΠΑΙΘ)

 Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών. Η δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

 Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

 Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

 Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου δεν αντιφάσκει ούτε υποκαθιστά την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία του.

 Συντάχθηκε δε μετά από έναν γόνιμο διάλογο και με την πλήρη συμφωνία μεταξύ του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου, της μαθητικής κοινότητας και το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 Α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

 Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο Λύκειο και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας θα πρέπει να τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.

 Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:

 1. Υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) στους εσωτερικούς χώρους για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές και επισκέπτες. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη, λαμβάνει απουσία και παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.

 2. Αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών και για το λόγο αυτό τα διαλείμματα θα είναι διαφορετικά για κάθε τάξη.

 3. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει αλκοολούχο διάλυμα.

 4. Καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.

 5. Αποφυγή επίσκεψης στο σχολείο γονέων και κηδεμόνων όταν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο.

 6. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.

 7. Στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος COVID-19 ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός τίθεται σε καραντίνα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και ακολουθεί επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος. Οι μαθητές του τμήματος και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο συγκεκριμένο τμήμα θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες. 8. Μαθητές που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, όπως αυτές ορίζονται στο Άρθρο 8 της Δ1α/ΓΠ.οικ.55339 (ΦΕΚ 378/τχ Β΄/08-09-2020) εγκυκλίου – μετά την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης – δεν προσέρχονται στο σχολείο και παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους. Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές- μαθήτριες της Α΄ Τάξης (και όσοι άλλοι δεν προσκόμισαν ως τώρα) πρέπει να προσκομίσουν το συντομότερο δυνατό το (επισυναπτόμενο για την Α’ Τάξη) Ατομικό Δελτίο Υγείας, υπογεγραμμένο από γιατρό.

 Β. Φοίτηση μαθητών

 1. Άφιξη στο σχολείο

 1. Η προσέλευση των μαθητών/τριών στο Σχολείο πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι τις 8:10. Είναι κατανοητό ότι καθυστερημένη προσέλευση δημιουργεί προβλήματα στη σωστή ενημέρωση των μαθητών και δυσχεραίνει στη συνέχεια τη διδασκαλία. Η είσοδος στην τάξη μετά από καθυστερημένη προσέλευση κατά την 1η ώρα επιτρέπεται μόνο με έγκριση του Δ/ντή του Σχολείου. Συνεχής και αδικαιολόγητη καθυστέρηση προσέλευσης αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.

 2. Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα το Σχολείο στο τηλέφωνο 2646031222, για τυχόν απουσία του παιδιού τους καθώς και για καθυστερημένη προσέλευση.

 3. Το σχολείο, σε καθημερινή βάση ενημερώνει τους γονείς – με αποστολή sms – για την απουσία του μαθητή/μαθήτριας.

 4. Τα όρια των απουσιών για το χαρακτηρισμό της φοίτησης ως επαρκούς στο Γυμνάσιο είναι 114 και δεν υπάρχει (από το 2018) η διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

 Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις παρακάτω περιπτώσεις:

 α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

 β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

 Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

 2. Αναχώρηση από το σχολείο

 Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα που ενημερώνονται γι αυτό το λόγο τηλεφωνικά και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί, γι’ αυτό ο καθηγητής της τάξης και ο διευθυντής.

 Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών έως και 5 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων.

 Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την τάξη αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή.

 Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά το γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

 Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που σχολούν, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

 Αναχώρηση των μαθητών από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο με την έγκριση ή παρουσία του γονέα που θα αιτιολογήσει επαρκώς την ανάγκη της απουσίας.

 Η έξοδος του μαθητή από το σχολικό χώρο ή η παραμονή του εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, χωρίς άδεια είναι σοβαρό παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.

 Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέρχονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στην τάξη τους μετά το τέλος του διαλείμματος. Χωρίς άδεια καθυστερημένη προσέλευση χρεώνει το μαθητή με ωριαία απουσία. Αν το φαινόμενο επαναλαμβάνεται συχνά ο μαθητής ελέγχεται πειθαρχικά.

 Οι γονείς των μαθητών έχουν την ευθύνη για την παρακολούθηση της φοίτησης και της επίδοσης των παιδιών τους. Λόγω της πανδημίας καλό είναι να αποφεύγεται η επίσκεψη των γονέων στο σχολείο και να αναζητηθούν άλλοι τρόποι ενημέρωσης, όπως το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Επίσης κρίνεται απαραίτητη η καταγραφή των self-tests στην πλατφόρμα του edupass.gov.gr προκειμένου να επιτρέπεται η είσοδος των μαθητών/τριών και των γονέων στο σχολείο.

 Ενημερωτικά σημειώματα για τη φοίτηση (απουσίες) των μαθητών στέλνονται στους γονείς, με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), sms και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις με τη χρήση του κλασσικού ταχυδρομείου. Για το λόγο αυτό παρακαλούνται όλοι οι γονείς να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο αντίστοιχο έντυπο και οπωσδήποτε αν δεν έχουν email να δημιουργήσουν. Άλλωστε – είναι πολύ πιθανό – οι βαθμολογίες των μαθητών να αποστέλλονται με email

 3. Προσευχή - Εκκλησιασμός

 Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή με σεβασμό, τηρώντας όλες τις οδηγίες και τα μέτρα πρόληψης για τον covid-19.

 Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σ’ αυτήν, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

 Εκκλησιασμός των μαθητών γίνεται μία φορά το μήνα συνοδεία των εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος. Όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν προσέρχονται στο σχολείο μετά τον εκκλησιασμό αφού συνηγορήσουν και ενημερώσουν εκ των προτέρων οι γονείς τους τη Δ/νση του σχολείου .

 4. Σχολικές γιορτές - Διδακτικές επισκέψεις

 Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

 Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.

 Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και μαθητές.

 Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της γιορτής

 Γ. Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών/τριών

 Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολειό χωρίς σοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη της ίδιας τάξης.

 Ο σεβασμός όλων προς τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας (μαθητές, Δ/νση, εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους εργαζόμενους) είναι βασική προϋπόθεση για τη σωστή και αποδοτική λειτουργία του Σχολείου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, κατανόησης και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας.

 Κατά τις ώρες της διδασκαλίας οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν και να προσπαθούν, να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα και να σέβονται πάντα το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.

 Η θέση των μαθητών στην τάξη ορίζεται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και – για λόγους υγειονομικής ασφάλειας – δεν πραγματοποιείται καμία αλλαγή. Επίσης καλό είναι οι μαθητές να μην ανταλλάσσουν μεταξύ τους μολύβια και τετράδια.

 Όλοι οι χώροι του σχολείου καθώς και τα θρανία, τα καθίσματα κ.λ.π. πρέπει να διατηρούνται καθαρά, και να μην προξενούνται φθορές. Το ίδιο ισχύει για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Σχολείου και όλα τα εποπτικά μέσα που πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να αποφεύγονται φθορές.

 Το αθλητικό υλικό του Σχολείου πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή και πάντοτε με την άδεια και την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, αφού πρώτα έχει καθαριστεί και απολυμανθεί.

 Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο και στους διαδρόμους του σχολείου. Οι υβριστικές εκφράσεις και συμπεριφορές θα πρέπει να αποφεύγονται κατά την παραμονή στους χώρους του Σχολείου, κατά τη συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές, κατά την αναμονή των σχολικών λεωφορείων και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με αυτά. Σημειώνεται ότι ο μαθητής διατηρεί τη μαθητική του ιδιότητα τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.

 Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές.

 Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς (π.χ. τους μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).

 Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.

 Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν Θα πρέπει να βοηθούν τους συμμαθητές τους στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί) και τους νέους μαθητές του σχολείου δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.

 Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο.

 Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν.

 Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος.

 Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να συνομιλούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου, να σφυρίζουν, ούτε να κατεβαίνουν πηδώντας τις σκάλες.

 Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.

 Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας κατεβαίνουν στο χώρο του ισογείου. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες, ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες και στους τοίχους.

 Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους.

 Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς καθυστέρηση και χωρίς να περιφέρονται στους διαδρόμους ή να φωνάζουν.

 Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης το οποίο θα επιβαρύνει τους μαθητές ή το τμήμα τους, ασχημίζει και υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά.

 Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.

 Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου.

 Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

 

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με πολιτικό, αναρχικό, προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο.

 

Δεν αποχωρούν ποτέ από το χώρο του σχολειού χωρίς άδεια του δασκάλου τους.

 

Η κάθε είδους επικοινωνία με άτομα εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, στην περίμετρο του προαυλίου ή στην είσοδο, δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας.

 

Ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλο τους αν ενοχληθούν από κάποιον ενήλικα εντός του σχολείου.

 

Τηρούν τη σειρά στο κυλικείο.

 

Το κάπνισμα, το αλκοόλ ή άλλες ουσίες απαγορεύονται στο σχολείο.

 

Δεν επιτρέπεται η κατάληψη χώρων του σχολείου.

 

Τέλος, κάθε ζήτημα που σχετίζεται ή επηρεάζει τη σχολική ζωή και απασχολεί τους μαθητές/τριες ή τους γονείς, καλό είναι να γνωστοποιείται στη Δ/νση του Σχολείου.

 

Δ. Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

 

Η κατοχή και χρήση των κινητών τηλεφώνων σε όλους τους χώρους του σχολείου (και στο προαύλιο) απαγορεύεται με βάση έγγραφη οδηγία του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018). Συγκεκριμένα αναγράφεται:

 

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

 

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από τα κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

 

Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

 

Ε. Παιδαγωγικός έλεγχος-κυρώσεις

 

Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο έχουν φτωχά αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και, ως εκ τούτου, για την Παιδαγωγική δεν προκρίνονται παρά ως η έσχατη επιλογή των εκπαιδευτικών. Εντούτοις, οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

 

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι:

 

α. Παρατήρηση από εκπαιδευτικό και διευθυντή

 

β. Επίπληξη από εκπαιδευτικό και διευθυντή

 

γ. Ωριαία αποβολή από εκπαιδευτικό και διευθυντή

 

δ. Αποβολή 1 και 2 ημερών από τον Δ/ντή, και

 

ε. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος από τον Σύλλογο διδασκόντων.

 

Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών είναι ο Διευθυντής, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων. Ενημερώνεται πάντα ο γονέας – κηδεμόνας.

 

ΣΤ. Διδακτικό προσωπικό

 

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ακόμη ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.

 

Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

 

Παρίστανται στην πρωινή προσευχή των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία της τάξης τους. Με το χτύπημα του κουδουνιού οδεύουν προς τις αίθουσες διδασκαλίας. Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα για οποιονδήποτε λόγο πλην εξαιρετικής ολιγόλεπτης περίπτωσης.

 

Μαθητής που απομακρύνεται από το διδάσκοντα για παιδαγωγικούς λόγους αποστέλλεται στη Διεύθυνση. Στο διάλειμμα ο διδάσκων ενημερώνει τη Διεύθυνση για τη συμπεριφορά του μαθητή

 

Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους. Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους, με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων και Η/Υ.

 

Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.

 

Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές. Προσέρχονται στο σχολείο με κόσμια εμφάνιση.

 

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.

 

Απαγορεύεται να καπνίζουν στο σχολικό χώρο.

 

Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη την ώρα της λήξης.

 

Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.

 

Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.

 

Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.

 

Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.

 

Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.

 

Σε περίπτωση συμμετοχής σε απεργία ή στάση εργασίας ενημερώνουν τη Δ/νση του σχολείου από την προηγούμενη ημέρα ή αυθημερόν πριν από τις 8 π.μ. Σε περίπτωση μη ενημέρωσης θα θεωρούνται απόντες.

 

Αναφέρουν στον Διευθυντή του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για άλλα προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.

 

Φροντίζουν να ενημερώνονται για την οικονομική και κοινωνική κατάσταση των οικογενειών των μαθητών τους.

 

Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του σχολείου.

 

Αξιοποιούν τη σχολική ιστοσελίδα με τους μαθητές τους και για επικοινωνία με τους γονείς έχοντας την ευθύνη για ό,τι αναρτούν σε αυτή.

 

Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων χωρίς να υποτιμούν το διδακτικό αντικείμενο κανενός.

 

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.

 

Ζ. Ο Διευθυντής του σχολείου

 

Ο Διευθυντής επιβάλλεται να έχει ενεργή συμμετοχή στη ζωή του σχολείου, να έχει άριστη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να επιμελείται την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Ειδικότερα:

 

Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους για ένα σχολείο λειτουργικό, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.

 

Δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σε αυτόν και τους εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.

 

Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ενθαρρύνοντας τους να καινοτομούν στην τάξη.

 

Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.

 

Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Επικοινωνεί με τους μαθητές συχνά και επιτρέπει την πρόσβαση στο Γραφείο του αποφεύγοντας το αυταρχικό στιλ εξουσίας και τη χρήση προσβλητικών εκφράσεων ή υποτιμητικής και απαξιωτικής συμπεριφοράς απέναντί τους.

 

Συνεργάζεται με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση φροντίζοντας να συγκαλεί κανονικά τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων. Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

 

Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατ' άλλον τρόπο και πάντα μέσα στο γράμμα και το πνεύμα της κείμενης νομοθεσίας.

 

Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει το πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων.

 

Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

 

Η. Γονείς και κηδεμόνες

 

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

 

Οι γονείς- κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης. Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τετραμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους για τη παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.

 

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου και στην ιστοσελίδα) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

 

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

 

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, συζητήστε το πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και με τον Διευθυντή. Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.

 

Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.

 

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2646031222) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.

 

Ο γονέας-κηδεμόνας μαθητή που συλλαμβάνεται να προκαλεί βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία παραπέμπεται στην αρμόδια σχολική επιτροπή για την αποκατάσταση των ζημιών.

 

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

 

Έχει ήδη αναφερθεί ότι λόγω της πανδημίας καλό είναι να αποφεύγεται η επίσκεψη των γονέων στο σχολείο και να αναζητηθούν άλλοι τρόποι ενημέρωσης, όπως το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

 

Για θέματα λειτουργίας του σχολείου οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται και από το δικτυακό τόπο του σχολείου.

 

Θ. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 

Η συμβολή του συλλόγου γονέων στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου είναι σημαντική. Γι’ αυτό οι γονείς καλούνται να πλαισιώνουν τον Σύλλογο και να συμβάλλουν προσωπικά με τη συμμετοχή τους σ’ αυτόν

 

Ι. Βιβλιοθήκη

 

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη σε καθορισμένες ώρες και ημέρες της εβδομάδας.

 

 

Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί βιβλία, περιοδικά ή CD και DVD σε ποσότητες και για όσες ημέρες ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της βιβλιοθήκης.

 

Τα δανειζόμενα έντυπα της βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, αλλιώς ο μαθητής οφείλει να τα αντικαταστήσει με άλλα καινούργια.

 

Κ. Σχολική ιστοσελίδα

 

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα και ιστολόγιο στη βάση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Για κάθε άλλη ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο ο Διευθυντής και το προσωπικό δε φέρουν καμία ευθύνη.

 

Υπεύθυνος για τη διαχείριση των παραπάνω επίσημων ιστοτόπων είναι ο Διευθυντής του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά σε συνεννόηση με τον Διευθυντή στους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Οι αναρτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται επώνυμα και αυτοί φέρουν την ευθύνη γι’ αυτές. Για κάθε άλλη ανάρτηση υπεύθυνος είναι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας. Ο Διευθυντής και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

 

Λ. Κυλικείο

 

Κύριο χαρακτηριστικό του κυλικείου είναι η καθαριότητα και η ποιότητα των τροφίμων που ελέγχονται ιδιαιτέρως, προκειμένου να διασφαλίζεται η υγεία μαθητών και προσωπικού. Παρέχει είδη τροφών σύμφωνα με τις εκάστοτε εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και του ΥΠ.ΥΓ. και ακολουθεί πιστά τις υγειονομικές υποδείξεις της νομοθεσίας. Αρμόδια επιτροπή ελέγχει την εφαρμογή των όρων λειτουργίας του κυλικείου καθώς και την τιμολογιακή πολιτική.

 

Ο υπεύθυνος του κυλικείου οφείλει να ασφαλίζει το κυλικείο και να αποκλείει την πρόσβαση μαθητών για την αποφυγή τραυματισμών. Ο υπεύθυνος του κυλικείου οφείλει να απευθύνεται στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

 Μ. Βοηθητικό προσωπικό

Η καθαρίστρια οφείλει να βρίσκεται στο σχολείο στο καθορισμένο ωράριο της με την προβλεπόμενη ενδυμασία και να ασκεί σχολαστικά τα καθήκοντά της.

 

Η καθαρίστρια οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους μαθητές και να κρατά την αποθήκη της πάντα κλειδωμένη. Απευθύνεται στον Διευθυντή για τα τυχόν προβλήματά της και δέχεται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο της μόνο από αυτόν. Η καθαρίστρια οφείλει να απευθύνεται στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά της.

 

 

 

Όλα τα παραπάνω αναγνώστηκαν, συμφωνήθηκαν και υπογράφηκαν από το Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Κατούνας, το Σύλλογο Διδασκόντων, τον Δ/ντή και το βοηθητικό προσωπικό.

 

Κατούνα 20/10/2021

 

Για το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων                     Για το Σύλλογο Διδασκόντων

 

Ο Πρόεδρος                                                        Η Διευθύντρια

 

Καραμπέκιος Ευάγγελος                         Παπασπύρου Σπυριδούλα

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΑΣ

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ 2021-2022

ΑΙΤΗΣΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2021-2022

 ΑΙΤΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021

Σύμφωνα με το παρακάτω ΦΕΚ :

Ο ορισμός του σημαιοφόρου και των παραστατών καθώς και η απονομή βραβείων και αριστείων θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί σε κάθε τμήμα.

ΦΕΚ

Διαδικασία προμήθειας και διενέργεια του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 - Δήλωση του αποτελέσματος

l

Διαδικασία προμήθειας και διενέργεια του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 - Δήλωση του αποτελέσματος

 

1. Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), του προ- σωρινού Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Π.Α.Μ.Κ.Α.) του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α ́ 36) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) και της αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης. Μαζί με τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνονται και ενημερωτικά φυλλάδια. Ειδικότερα, για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνουν οι γονείς / κηδεμόνες τους, επιδεικνύοντας τον Α.Μ.Κ.Α., Π.Α.Μ.Κ.Α. ή Π.Α.Α.Υ.Π.Α. του/της ανηλίκου/ης μαθητή/ τριας και την αστυνομική ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταυτοποίησης των ιδίων (γονέων/κηδεμόνων)..

 

2. Ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται κατ’ οίκον σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων. Για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες ηλικίας κάτω των δεκατριών (13) ετών ο δωρεάν αυτο- διαγνωστικός έλεγχος διενεργείται με τη βοήθεια του γονέα/κηδεμόνα. Για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/ τριες ηλικίας από δεκατριών (13) ετών και άνω ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται υπό την επιμέλεια και επίβλεψη των γονέων/κηδεμόνων τους.

 

3. Εξαγωγή αποτελέσματος του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου:

α) Οι γονείς / κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/ τριων και οι ενήλικοι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ) και, αφού επιλέξουν την κατηγορία «Σχολική Κάρτα για COVID-19», στη συνέχεια αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α ́ 184), και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

β) Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν τα ανωτέρω πρόσωπα.

γ) ΠΡΟΣΟΧΗ!!!Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID-19 θετικού ή αρνητικού αποτελέσματος για τους/τις μαθητές/τριες, ή της δήλωσης του θετικού ή αρνητικού αποτελέσματος, μπορούν να συμπληρωθούν και να υπογραφούν και χειρόγραφα από τους γονείς / κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/τριών, από τους/τις ενήλικους μαθητές, σύμφωνα υπόδειγμα (Βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι )

 

Ο/Η μαθητής/τρια επιδεικνύει, χωρίς να παραδίδει, τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και τη φέρει μαζί του/της μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από τον/τη Διευθυντή/τρια / Υποδιευ- θυντή/τρια, ή Προϊστάμενο/νη.

 

δ ) Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία τα ανωτέρω πρόσωπα εκτυπώνουν. Σε αυτή την περίπτωση, τα ανωτέρω πρόσωπα μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε δημόσια δομή, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self- testing.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.. Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι αρνητικό, τότε εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια δομή, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα.Στην περίπτωση αυτή, ο/η μαθητής/τρια επιστρέφει στον χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση.

 

 

Μη επίδειξη σχολικής κάρτας από τους μαθητές/τριες

Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη, τότε δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από τη σχολική μονάδα.Εάν ο/η μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η, παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί ανά τις σχολικές μονάδες για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι γονείς / κηδεμόνες τον/την παραλάβουν τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων προστασίας.

Κατά την άφιξη των γονέων / κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης, ως μέτρο αντιμετώπισης της διασποράς της νόσου.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ

https://www.youtube.com/watch?v=uqy9EtE1uuE&ab_channel

 

                   

 

Σχολική κάρτα

 

ΦΕΚ για self test

 

Προσωπικά δεδομένα και Τηλεκπαίδευση

...

Οδηγίες προς τους μαθητές για την εγκατάσταση του Webex

ΟΔΗΓΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

WEBEX ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ 10 BHMATA

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΟΥΝΑΣ ΝΕΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ftsounis ΤΣΟΥΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ikopidi ΚΟΠΙΔΗ ΙΩΑΝΝΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/doratz ΤΖΟΥΒΑΡΑ ΘΕΟΔΩΡΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/temaria ΤΕΓΟΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/dzania ΖΑΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pspyrid ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΣΠΥΡ.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pantazi ΠΑΝΤΑΖΗ ΕΛΕΥΘ.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/nporfyriou ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΝΙΚ.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/bagranmm ΓΡΑΜΜΕΝΟΠΟΥΛ.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/kzisimopou ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ Κ.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pviglas ΒΙΓΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/egalazoula ΓΑΛΑΖΟΥΛΑ ΕΡΑΣΜΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/akampourak ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ ΑΡΓΥΡΩ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/mavasilΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/va_oikonom ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Β.

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ltheodosia ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΑ

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pkatsagani ΚΑΤΣΑΓΑΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΟΥΝΑΣ                                                                                              ΚΑΤΟΥΝΑ 6/11/2020

ΤΗΛ:264603122

EMAIL: mail@gym-katoun.ait.sch.gr

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων και στην άμεση ενεργοποίηση από Δευτέρα (9/11/2020) της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.Πρέπει λοιπόν μαθητές , γονείς και κηδεμόνες να γνωρίζουν τα εξής:

  1. Η παρακολούθηση των διαδικτυακών μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές με απουσίες για όσους δεν παρακολουθούν.

  2. Θα ισχύει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων που ίσχυε και στη ζωντανή διδασκαλία με κάπως μεγαλύτερα διαλείμματα, αλλά με ώρα έναρξης για κάθε μάθημα αυτή που ίσχυε και στο σχολείο.

  3. Η πραγματοποίηση της σύχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υλοποιείται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμα Webex Meetings η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

  4. Η σύνδεση του μαθητή και η παρακολούθηση των μαθημάτων (με ήχο και εικόνα) μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω υπολογιστή, τάμπλετ και κινητού τηλεφώνου.

  5. ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ηλεκτρονικές Διευθύνσεις (Link) των καθηγητών, που στέλνονται σε ξεχωριστό αρχείο-κατάσταση τόσο στην Ιστοσελίδα του Σχολείου όσο και στα ΕΜΑΙL των κηδεμόνων ,είναι αυτές που οδηγούν κατευθείαν στις ψηφιακές αίθουσες των αντίστοιχων καθηγητών.

  6. Στέλνονται επίσης Οδηγίες για την εγκατάσταση της Εφαρμογής CiscoWebexMeetings σε κινητό- Smatfhone, τάμπλετ και υπολογιστή , αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

  7. Τα όποια προβλήματα στην αρχή αυτής της διαδικασίας, πιστεύουμε ότι θα λυθούν με προσπάθεια, συνεργασία με το σχολείο και συνεργασία των μαθητών/τριών μεταξύ τους.

  8. Κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι αυτή που επιβάλλεται από τη θέση τους ως μαθητών.

  9. Για την καλύτερη - αποτελεσματικότερη σύνδεση και αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με τις ταχύτητες και τη δυνατότητα του δικτύου πρέπει να χρησιμοποιείται από τους μαθητές σχεδόν αποκλειστικά και μόνο το μικρόφωνο και όχι το βίντεο.

Για θέματα προσωπικών δεδομένων μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό απόσπασμα από την εγκύκλιο Του ΥΠΑΙΘ.

Παρακαλείστε να ενημερώνεστε για ό,τι νεότερο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας http://gym-katoun.ait.sch.gr/ ,

και να παρακολουθείτε τα email σας .

O Δ/ΝΤΗΣ

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΤΣΟΥΝΗΣ(ΠΕ02)

Επαναλειτουργία σχολείων- Νομοθεσία

Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτο- βάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους.

 

               ΦΕΚ ΚΥΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ