ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2022-2023

 

Το σχολείο μας  διοργάνωσε  την παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο “ Διαχρονική και διαπολιτισμική χρήση της μάσκας” την Δευτέρα, 29 Μαΐου 2023 και ώρα 9:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.
 Σκοπός του προγράμματος ήταν η γνωριμία των μαθητών με τις   πολιτιστικές χρήσεις της μάσκας σε διαφορετικούς πολιτισμούς.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές της Γ τάξης υπό την καθοδήγηση των   
εκπαιδευτικών κ. Αντωνίου και κ. Γεωργούση  και την επιμέλεια των έργων είχε η εικαστικός  κ.Νταρλαγιάννη.

 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας προσκαλούμε στην παρουσιάση των έργων των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας και του Πολιτιστικού προγράμματος με θέμα «η διαχρονική και διαπολιτισμική λειτουργία της μάσκας», στο οποίο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης. Η έκθεση και παρουσίαση των έργων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Μαϊου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Η ζωή στο χωριό

Η ζωή σε ένα χωριό μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από τη ζωή σε μια πολυσύχναστη πόλη. Σε ένα χωριό, υπάρχει ένας πιο αργός ρυθμός ζωής που επιτρέπει στους κατοίκους να εκτιμήσουν το περιβάλλον τους και να ζήσουν έναν πιο απλό τρόπο ζωής. Υπάρχει συχνά μια ισχυρή αίσθηση κοινότητας και υποστήριξης, με τους γείτονες να αναζητούν ο ένας τον άλλον και να ενώνονται για να βοηθήσουν όσους έχουν ανάγκη. Το φυσικό περιβάλλον είναι επίσης μια σημαντική πτυχή της ζωής του χωριού, με πολλούς ανθρώπους να ασχολούνται με τη γεωργία ή να ζουν από τη γη με κάποιο τρόπο.

Ωστόσο, η ζωή σε ένα χωριό έρχεται με τις προκλήσεις της. Η πρόσβαση σε πόρους όπως η υγειονομική περίθαλψη, η εκπαίδευση και οι ευκαιρίες εργασίας μπορεί να είναι περιορισμένη. Επιπλέον, ενδέχεται να υπάρχει έλλειψη σύγχρονων ανέσεων, όπως internet υψηλής ταχύτητας ή προηγμένες ιατρικές εγκαταστάσεις. Λόγω της στενής φύσης των κοινοτήτων των χωριών, μπορεί επίσης να υπάρξει πίεση για συμμόρφωση με τα παραδοσιακά κοινωνικά πρότυπα και έθιμα.

Παρά αυτές τις προκλήσεις, πολλοί άνθρωποι βρίσκουν μια αίσθηση γαλήνης και πληρότητας στη ζωή του χωριού. Ο πιο αργός ρυθμός επιτρέπει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους, καθώς και ευκαιρίες για προσωπικό προβληματισμό και αυτοβελτίωση. Το φυσικό περιβάλλον μπορεί επίσης να προωθήσει έναν υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής, με πολλούς ανθρώπους να απολαμβάνουν υπαίθριες δραστηριότητες όπως πεζοπορία και κηπουρική. Τελικά, αν κάποιος προτιμά τον ενθουσιασμό της ζωής στην πόλη ή την ήρεμη ατμόσφαιρα ενός χωριού είναι θέμα προσωπικής προτίμησης, αλλά η ζωή σε ένα χωριό έχει σίγουρα τη δική της μοναδική γοητεία.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

 

Η Γ΄ Τάξη του Γυμνασίου Κατούνας συμμετείχε στην εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στις 04 και 05 Μαΐου, στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, στην πόλη του Ναυπλίου και στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

 

Πρώτος σταθμός της επίσκεψης ήταν ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών, το μυθικό βασίλειο του Αγαμέμνονα, με τα Κυκλώπεια Τείχη, τείχη φτιαγμένα από γίγαντες.

 

Ο μύθος αναφέρει ότι ο ιδρυτής των Μυκηνών Περσέας ήταν αυτός που ανέθεσε στους Κύκλωπες, τα τεράστια μυθικά όντα από τη Μικρά Ασία, να κτίσουν τα τείχη -γι' αυτό και ονομάστηκαν Κυκλώπεια. Τα σωζόμενα ερείπια – οι δύο ταφικοί βασιλικοί περίβολοι, ο θησαυρός του Ατρέα, ο θολωτός τάφος της Κλυταιμνήστρας, η Πύλη των Λεόντων και άλλα πολλά – αντανακλούν μέχρι και σήμερα την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Εδώ η ιστορία δίνει ισχυρό «παρών».

 

Επίσης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Μυκηνών μέσω των εκθεμάτων του και με τις πληροφορίες της ξεναγού μας γνωρίσαμε το πώς ζούσαν οι Μυκηναίοι, τις μεταθανάτιες αντιλήψεις τους , αλλά και τα επιτεύγματα του Μυκηναϊκού πολιτισμού, που επέδρασαν καθοριστικά στη δημιουργία του ελληνικού πολιτισμού των ιστορικών χρόνων.

 

Η επίσκεψη στο θολωτό τάφο του Ατρέως- Αγαμέμνονα μας άφησε έκθαμβους, τόσο για την δυσκολία κατασκευής του όσο και για το μέγεθός του.

 

Φεύγοντας από τις Μυκήνες και κατευθυνόμενοι στο Ναύπλιο η πρώτη μας στάση ήταν στο Παλαμήδι. Ο λόφος πάνω στον οποίο δεσπόζει το στολίδι της πόλης σε ύψος 220 μέτρων πήρε το όνομα του από τον οµηρικό ήρωα Παλαµήδη, που πήρε μέρος στον Τρωικό πόλεμο, αλλά δεν επέστρεψε, αφού δολοφονήθηκε μετά από κατηγορία του Οδυσσέα για προδοσία. Λέγεται ότι η δημιουργία του κάστρου οφείλεται στον Βενετό αρχιστράτηγο Μποροζίνι, ο οποίος το οραματίστηκε το 1686. Στον Προμαχώνα Αγίου Ανδρέα, με τον ομώνυμο ναό, θα δει κάποιος το κελί όπου φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Η θέα από το επιβλητικό φρούριο ήταν απίστευτη!

 

Αργά το απόγευμα, περιηγηθήκαμε στην παλιά πόλη του Ναυπλίου, που αποτέλεσε την πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους. Εκεί αποβιβάστηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας στις 8 Ιανουαρίου 1828. Τρία χρόνια αργότερα, δολοφονήθηκε από μέλη της οικογένειας Μαυρομιχάλη μπροστά στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα.

 

Διασχίσαμε το Μεγάλο Δρόμο που ανοίχτηκε με πρωτοβουλία του Καποδίστρια και τις προτροπές του Βούλγαρη και συνέδεε την αρχή της πόλης του Ναυπλίου με την πλατεία Συντάγματος. Είναι ο αρχαιότερος δρόμος του κλασικισμού στην Ελλάδα με οπτική απόληξη το μνημειακό βενετσιάνικο παλάτι (το σημερινό Αρχαιολογικό Μουσείο). Τα πλακόστρωτα σοκάκια με τα εντυπωσιακά Νεοκλασικά διώροφα χαρίζουν απλόχερα εικόνες απαράμιλλης γραφικότητας και προκαλούν έντονα συναισθήματα.

 

Την επόμενη ημέρα επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής. Η χωρητικότητά του ανέρχεται σε 13.000 θεατές. Κτίστηκε στα τέλη του 4ου π.Χ αιώνα στην πλαγιά του Κυνόρτυου΄Ορους,  για διασκέδαση των ασθενών του Ασκληπιείου και αποτελεί τυπικό στοιχείο της θρησκείας των Αρχαίων Ελλήνων. Δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψουν το δέος και τον θαυμασμό που αισθάνεσαι καθώς μπαίνεις σε αυτόν τον μαγικό χώρο.

 

Γυρίσαμε στην Κατούνα γεμάτοι θετικά συναισθήματα, εμπειρίες και υπερηφάνεια για τον πολιτισμό μας!

 

 

 

Βία στα σχολεία

Η βία στα σχολεία έχει γίνει κύρια αιτία ανησυχίας σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι πρόβλημα μόνο για τους μαθητές, αλλά και για τους δασκάλους, τους γονείς και την κοινωνία συνολικά. Η βία στα σχολεία μπορεί να λάβει πολλές μορφές, όπως εκφοβισμό, σωματικές διαμάχες, λεκτική κακοποίηση, ακόμη και βία με όπλα. Για να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα, πρέπει να κατανοήσουμε τις βαθύτερες αιτίες και να λάβουμε συγκεκριμένα μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας.

Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους αντιμετώπισης της βίας στα σχολεία είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να νιώσουν ασφάλεια. Αυτό απαιτεί τη συνεργασία γονέων, δασκάλων, διευθυντών και μαθητών. Με την προώθηση της θετικής συμπεριφοράς και στάσεων, τα σχολεία μπορούν να αποτρέψουν την κλιμάκωση των συγκρούσεων και να παρέχουν στους μαθητές κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη. Τα σχολεία θα πρέπει επίσης να παρέχουν κατάρτιση και πόρους σε δασκάλους και προσωπικό σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας, καθώς και να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές που είναι θύματα ή δράστες βίας.

Μια άλλη βασική στρατηγική είναι η συμμετοχή των μαθητών στην ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης. Οι μαθητές είναι συχνά οι καλύτεροι ειδικοί στην πραγματικότητα της σχολικής βίας και μπορούν να παρέχουν πολύτιμες γνώσεις για τα αίτια και τις λύσεις. Ενδυναμώνοντας τους μαθητές να οικειοποιηθούν το θέμα, τα σχολεία μπορούν να καλλιεργήσουν την αίσθηση της κοινότητας και να δημιουργήσουν μια κουλτούρα σεβασμού και ανεκτικότητας. Οι μαθητές μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως πρεσβευτές για τις πολιτικές του σχολείου κατά της βίας και να βοηθήσουν στην εκπαίδευση των συμμαθητών τους σχετικά με τη σημασία της ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων.

Συμπερασματικά, η αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία απαιτεί μια συνολική και συνεργατική προσέγγιση. Τα σχολεία πρέπει να δημιουργούν ασφαλή και υποστηρικτικά περιβάλλοντα, να παρέχουν εκπαίδευση και πόρους στο προσωπικό και να εμπλέκουν τους μαθητές σε προγράμματα πρόληψης. Λαμβάνοντας αυτά τα βήματα, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σχολική κουλτούρα που εκτιμά την ειρήνη και τον σεβασμό και βοηθά τους μαθητές να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Το μέλλον της κοινωνίας μας εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων μας και είναι ευθύνη μας να διασφαλίσουμε ότι είναι ασφαλείς και υγιείς στο μαθησιακό τους περιβάλλον.

Τροποποίηση εγκυκλίου υγειας

Τροποποίηση στο εθνικό προγραμμα εμβολιασμού εφήβων.

Πατήστε εδω.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το Σοβαρό Πρόβλημα Του Ρατσισμού Στα Σχολεία
Στις μέρες μας ο σχολικός εκφωβισμός είναι κάτι συνηθισμένο και πολλά παιδιά υποφέρουν από τους συμμαθητές και όχι μόνο. Υπάρχουν πολλά ήδη σχολικού εκφωβισμού όπως η λεκτική βία το ξύλο η ομοφοβικότητα  και η διαφυλετικότητα. Παιδιά υποφέρουν από τους συμμαθητές τους καθημερινά και φτάνουν μέχρι την αυτοκτονία επειδή κάποια ανεγκέφαλα παιδιά χωρίς  αρχές από την οικογένεια τους έχουν κόμπλεξ και δεν μπορούν να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό. Συνήθως λεκτική βία μέχρι και ξυλοδαρμό ασκούν παιδία με οικογενειακά προβλήματα τα οποία ξεσπούν με ένα λάθος τρόπο σε άδικα άτομα . Υπάρχουν πολλοί τρόποι αντιμετώπισης όπως κάποιος παιδοψυχολόγος ή οικογενειακή συζήτηση και υποστήριξη του παιδιού .  Είναι σημαντικό να μην απορρίπτετε τις ανησυχίες του παιδιού σας σχετικά με την εκφοβιστική συμπεριφορά. Όλοι μας λίγο ή πολύ πρέπει να αντιμετωπίσουμε πολλές δύσκολες καταστάσεις και συναισθήματα. Και οι καθηγητές παίζουν σημαντικό ρόλο στον σχολικό εκφωβισμό και μπορούν να τον αντιμετωπίσουν κάνοντας σύσκεψη συζητώντας την σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς, προκειμένου να σταματήσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας. Η βία είναι ανάμεσα μας μην την αφήνεις να υπάρχει.  Ε.Τ

Η αξια του σχολείου

Η αξία του σχολείου σήμερα είναι αναμφισβήτητη, αφού προσφέρει μία πλούσια και ποικίλη εκπαιδευτική εμπειρία στους μαθητές. Το σχολείο παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους σε διάφορους τομείς, όπως η γλώσσα, οι επιστήμες, η τέχνη, η μουσική και πολλά άλλα.

Πέρα από την εκπαίδευση, το σχολείο προσφέρει μία ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτίμησή τους. Επίσης, το σχολείο διδάσκει τη συνεργατική εργασία και τον σεβασμό στους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος, το σχολείο αναλαμβάνει και τον ρόλο του στην προετοιμασία των μαθητών για την προσωπική τους καριέρα και την ενδεχόμενη συνέχιση σπουδών σε πανεπιστήμια ή κολέγια. Το σχολείο προβάλλει διάφορες καριέρες και οδηγεί τους μαθητές στην επιλογή εκείνης που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά τους. Συνολικά, το σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της ζωής του κάθε μαθητή.

Β.Κ

Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2023-24

Ενόψει της λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής των μαθητών/τριών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη των Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.1 , ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑΛ. για το σχολικό έτος 2023-2024, παρακαλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας να διαβάσουν την παρακάτω επιστολή.

Για να διαβάσετε ή να κατεβάσετε την επιστολή προς τους γονείς πατήστε εδώ.

Για την βεβαίωση του Α κηδεμόνα πατήστε εδώ.

Για την βεβαίωση του Β κηδεμόνα πατήστε εδώ.

Οι συγκεκριμένες Υ.Δ. θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, εφόσον υπάρχουν, και εν συνεχεία και οι δύο Υ.Δ. να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τις 15-05-2023, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω gov. gr. Επισημαίνεται ότι στις δύο Υ.Δ. θα πρέπει να ταυτίζεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.

Προς διευκόλυνση των χρηστών, δίνεται και ο σύνδεσμος

https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

1
2
3
14
15
16
17
18
19
20
21
22
24
29
31
01/15 
start stop bwd fwd

07/03/2023

Ερωτηματολόγιο σχετικό με την μελέτη των επιπτώσεων της COVID-19 στη φυσική δραστηριότητα σε εμβολιασμένο και μη-εμβολιασμένο πληθυσμό στην Ελλάδα

Παρακαλούμε για την άμεση ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών και των γονέων / κηδεμόνων του σχολείου μας προκειμένου να ενημερωθούν και να συμμετάσχουν εάν το επιθυμούν στη μελέτη με αντικείμενο «Η επίπτωση της νόσησης και των επαναλοιμώξεων κορωναϊού (COVID-19) στη φυσική δραστηριότητα σε εμβολιασμένο και μη-εμβολιασμένο πληθυσμό στην Ελλάδα» μέσω ενός περιεκτικού διαδικτυακού ερωτηματολογίου 

Για τη συμπλήρωση τυ ερωτηματολογίου μπορείτε να απευθυνθείτε στον υπερσύνδεσμο: https://forms.gle/GcEV8J7rjLgtCEnp7.


 
Με την ευχή για ένα καλύτερο αύριο, σας ευχαριστούμε πολύ

Εκ μέρους της ερευνητικής ομάδας
με εκτίμηση

Δρ. Παντελεήμων Μπακιρτζόγλου
 

επισυναπτομενο  :πληροφορίες για το ερωτηματολόγιο

 

 

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2023

 Με τις ευχές για καλή χρονιά και καλή πρόοδο των μαθητών μας  πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας και φέτος και μοιράστηκε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι τυχεροί, ένας από κάθε τμήμα, που βρήκαν τα τυχερά φλουριά, παρέλαβαν ένα αναμνηστικό δώρο. 

 Όλοι οι παρόντες, παιδιά και εκπαιδευτικοί το χάρηκαν πραγματικά. 

Ευχόμαστε  Καλή και Δημιουργική  Χρονιά με υγεία!!!

  

ΕΠΟΧΙΚΗ ΓΡΙΠΗ

  

                                                 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ