Αρχική
O ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ
Κυρίες και κύριοι ,
Αγαπητές συμμαθήτριες και αγαπητοί συμμαθητές
Με αφορμή το άρθρο του σχολείου , θα αναφερθούμε στα χαρακτηριστικά της πραγματικής φιλίας .
Κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η ειλικρίνεια δηλαδή να μπορεί ένας φίλος να λέει τα μυστικά του , τι σκάφτεται χωρίς ο άλλος να τον προδώσει .Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι η εχεμύθεια δηλαδή η εμπιστοσύνη που έχει ένας φίλος . Ο σεβασμός , ο κάθε φίλος πρέπει να σέβεται την γνώμη του άλλου. Η αμοιβαία εκτίμηση είναι πολλή σημαντική για την φιλιά . Μια φιλιά για να κρατήσει θα πρέπει να υπάρχει διαρκής επικοινωνία . Ένας φίλος θα πρέπει να δείχνει ανοχή στα ελαττώματα του άλλου όπως για παράδειγμα εγωισμός . Θα χρειάζεται να δίνουμε κάποιες συμβουλές για την βελτίωση των ελαττωμάτων.
Τελευταία αλλά εξίσου σημαντικό είναι η εμψύχωση στις αποτυχίες πιο συγκεκριμένα εάν ένας φίλος αποτύχει σε κάποιες εξετάσεις τότε ο άλλος φίλος χρειάζεται να του συμπαρασταθεί.
Συνοψίζοντας αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της γνήσιας φιλίας.
X.T.
Η φιλία πολλαπλασιάζει τις χαρές και διαίρει τις λύπες
Χαίρεται αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Κατούνας είμαι μαθήτρια από την Β Τάξη. Στο σημερινό άρθρο της εφημερίδας του σχολείου θα μιλήσουμε και θα περιγράψουμε μια ιδανική φιλία για κάθε άτομο.
Αρχικά παιδιά ας συμφωνήσουμε όλοι, η ζωή μας χωρίς φίλους θα ήταν ανούσια δεν θα είχε νόημα. Ακόμη και ας μην είσαι ο πιο κοινωνικό άτομο, δηλαδή να είσαι εσωστρεφής θα έχεις τουλάχιστον έναν φίλο, που θα εμπιστεύεσαι, θα νιώθεις σαν οικογένεια και αυτό θα είναι ικανοποιητικό. Ο καθένας αξίζει και χρειάζεται ένας αληθινός φίλος όπου θα μοιράζονται τα πάντα, όχι μόνο θετικά πράγματα όπως επιτυχίες και χαρές αλλά και αρνητικά όπως αποτυχίες και λύπες. Η φιλία είναι σπουδαία και σημαντική, με τον φίλο σου μπορείς να μοιραστείς τα πάντα δίπλα σου, θα περνάς πολλά μαζί τους ιδιαίτερες και προσωπικές στιγμές. Οι ώρες μαζί τους μένουν αξέχαστες, κάθε μέρα ανυπομονείς να τους αντικρίσεις, δεις, μιλήσεις. Ένας αληθινός θα σε ανεχτεί όλες τις παραξενιές, ασχήμιες στον χαρακτήρα και ιδιοτροπίες σου. Ένας αληθινός φίλος θα σ αγαπάει ανιδιοτελώς όπως τα μέλη της οικογένεια σου και θα επιχειρεί κάθε φορά να σε βοηθήσει. Οι κολλητοί σας, ξέρουν τα θέλω σας, τις συνήθειες σας, τις προτιμήσεις σας, γνωρίζουν το κάθε τι για εσάς. Όλοι καταλαβαίνουμε πως μια αληθινή φιλία πραγματική είναι σπάνια, πολύτιμη και σε εισαγωγικά ένα <δώρο μεγάλης αξίας>. Κάτι που πρέπει να υπάρχει σε κάθε φιλία είναι αλληλοσεβασμός, εμπιστοσύνη, ελευθερία, όπως και εχεμύθια, επίσης να δεχόμαστε τα πιστεύω και τις απόψεις των άλλων φίλων μας και όχι μόνο ότι λέμε εμείς. Επιπλέον η ειλικρίνια είναι πάνω από όλα δεν εννοούμε να είστε αγενείς ή να κρίνεται τον φίλο σας αλλά όπου χρειαστεί και σας ζητηθεί να εκφράσετε την γνώμη σας κι να πείτε την αλήθεια.
Συνοψίζοντας μια φιλία απαιτεί πολλά πράγματα και αυτό τα δύο πρόσωπα όχι μόνο από το ένα διότι μια σχέση φιλική χρειάζεται χρόνο, ενδιαφέρον και προσπάθεια. Έχοντας έναν φίλο, υπάρχει ένα στήριγμα, μπορούμε να μοιραστούμε μαζί τους πράγματα και προσωπικά θέματα ελεύθερα χωρίς καμία ντροπή. Να ξέρουμε οτιδήποτε και να συμβεί έχουμε μια ζεστή αγκαλιά από εκείνους επειδή είναι ένας συνοδιπορος μπορεί και όχι όμως ως σύντροφος αλλά σαν ένα άτομο που σημαίνει τόσα πολλά σε εσένα, στη ψυχική υγεία και στην ολοκληρωμένη εικόνα της ταπεινής ζωής. Καθώς ως αδερφή ψυχή δεν αναφερόμαστε απαραίτητα στην ερωτική σχέση αντιθέτως σε έναν φίλο όπου σε συμπληρώνει. Αυτά για το σημερινό άρθρο μαθητές και μαθήτριες τα λέμε πού σύντομα. Καλή συνέχεια σε ότι και αν κάνετε, επιπρόσθετα να είστε προσεκτικοί και επιλεκτικοί με τα ατομα που αποκαλείτε ΦΙΛΟΥΣ
Ρ.Σ.
ΦΙΛΙΑ
Αγαπητοί συμμαθητές, σήμερα θα σας πω την γνώμη μου για την φιλία.
Στην φιλία υπάρχουν πολλά κριτήρια που μπορείς να διακρίνεις. Περισσότερα είναι για εθνικότητα, για δουλεία. Φίλους στην ζωή σου θα έχεις πολλούς που έκανες από το σχολείο, από την δουλειά από το πανεπιστήμιο από καταστάσεις στην ζωή μας. Κολλητούς δεν μπορείς να έχεις 10,15,20 θα έχεις 1,2 το πολύ, γιατί ο φίλος από τον κολλητό έχει διαφορετική σημασία . Με τον έναν θα κάνεις παρέα, θα μιλά, θα παίζετε κάτι ,θα πάτε βόλτες αλλά αν δεν τον θεωρείς έμπιστο άτομο, δεν μπορείς να του λες προσωπικά πράγματα για εσένα, για τους άλλους ενώ ο κολλητός ή κολλητή θα τον εμπιστεύεσαι, θα κάνεις παρέα αν εσύ τον θεωρείς έμπιστο άτομο τότε θα τον αποκαλείς κολλητό. Μπορείς να του λες ή να σου λέει δικά του πράγματα που αφορούν μόνο εσένα. Άλλες μορφές φιλίας είναι από το διαδίκτυο (instagram ,facebook,viber) όλες οι πλατφόρμες ( socialmedia) που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Με έναν φίλο από το διαδίκτυο εφόσον δεν τον ξέρεις δεν μπορείς να του λες προσωπικά πράγματα για αυτόν, δεν γνωρίζεις τα συναισθήματά του, οπότε κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να εμπιστεύεστε άτομα από το διαδίκτυο. Πρέπει να έχεις λίγους κολλητούς και φίλος που να ξέρεις το πρόσωπο του ,τα συναισθήματα του αυτό είναι το πιο σημαντικό.
-Κ.Σ
Αληθινή φιλία
Πιστεύω πως οι φίλοι είναι πολύ σημαντικοί για έναν άνθρωπο. Πολλά άτομα παρόλο που εστιάζουν στην σχέση που μπορεί να έχουν με τον σύντροφο τους η ακόμα και με τους συγγενείς τους, η φιλία είναι πολύ πιο σημαντική για την ψυχική μας υγεία. Οι φίλοι φέρνουν ευτυχία στη ζωή μας ενώ η έλλειψη σύνδεσης μαζί τους μπορεί να είναι το ίδιο καταστροφική όπως το κάπνισμα ή η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Τα τελευταία χρόνια τα ΜΜΕ έχουν εξελιχθεί αρκετά και έτσι πολλοί άνθρωποι μπορούν να θεωρούν κάποιον φίλο τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Είναι πιο εύκολο να λες πράγματα σε κάποιον μέσο ενός μηνύματος πάρα από κοντά. Η διαδικτυακή φιλία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ουσιαστική φιλιά που έχουμε με ένα αγαπημένο μας πρόσωπο .Δεν μπορούν να μας στηρίζουν όταν τα έχουμε ανάγκη ,να μας αγκαλιάσουν ,να γιορτάσουμε μαζί σε μια ευτυχισμένη στιγμή και να μας προσφέρουν όλα τα οφέλη μιας αληθινής και δυνατής φιλίας .Αντίθετα όταν κάποιον φίλο ή φίλη βλέπουμε σχεδόν καθημερινά, μπορεί να βελτιώσει ανία πάσα στιγμή τη διάθεση μας. Όταν ένας φίλος είναι πολύ χαρούμενος , έχει χιούμορ και κάνετε πλάκες μαζί, ταυτόχρονα σου περνά και σένα αυτή την ενέργεια. Ένας πραγματικός φίλος θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου και δεν θα ζηλέψει με την επιτυχία σου. Θα σου δώσει κουράγιο και την εμπιστοσύνη που χρειάζεσαι για να το πετύχεις. Επίσης ΄’όταν νιώθουμε στεναχωρημένοι ο/η φίλος/η μας θα μας βοηθήσει να το περάσουμε μαζί. Ωστόσο τα φιλαράκια μας βοηθούν να μην έχουμε άγχος για το οτιδήποτε θέμα. Θα έχουμε κάποιον να μιλήσουμε όταν μας συμβαίνει κάτι που δεν θέλουμε ή δεν νιώθουμε άνετα να το μοιραστούμε με την οικογένεια μας.
Η άποψη μου είναι πως ένας φίλος, καλός φίλος χρειάζεται στη ζωή του κάθε ανθρώπου, παρόλο που σε μια φιλία υπάρχουν και κακές στιγμές πως τσακωμοί ή μια έντονη διαφωνία. Έτσι δημιουργείται και μία αληθινή φιλία μέσα από τις δυσκολίες.
Θ.Κ.
ΣΎΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΊΟ
Είναι σημαντικό το σημερινό σχολείο να εξελιχθεί και να γίνει πιο σύγχρονο. Οι αλλαγές θα διευκολύνουν την ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών .
Για μένα , ένα σύγχρονο σχολείο μπορεί να έχει μπάνιο και αποδυτήρια ώστε τα παιδεία μετά την γυμναστική να κάνουν μπάνιο . Μάλιστα ,θα μπορούσε να έχει διάφορες αθλητικές εγκαταστάσεις που τα παιδιά να μπορούν να βρουν το ταλέντο τους. Για παράδειγμα να υπάρχουν γήπεδα ποδοσφαίρου , καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρησης καθώς θα μπορούσε να υπάρχει μια πισίνα για κολύμβηση .Επίσης , μια καλή ιδέα είναι η θέρμανση .
Δηλαδή , σε κάθε αίθουσα να έχει κλιματιστικό . Σημαντικό είναι να υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες , προβολέας σε κάθε αίθουσα ώστε να γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα . Καλό θα ήταν και για τα παιδιά αλλά και για τους καθηγητές να υπάρχουν ξεχωριστές αίθουσες για κάθε μάθημα αλλά και χώροι ψυχαγωγίας για διάφορες εκδηλώσεις .
Κατά την γνώμη μου , οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι δίκαιοι και αντικειμενικοί . Δηλαδή , να είναι ισότιμοι και να κατανοούν τα παιδιά . Να είναι πιο φιλικοί και να δίνουν ευκαιρία σε κάθε παιδί . Επίσης , οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποκτήσουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ώστε το μάθημα να είναι ενδιαφέρον , ευχάριστο και τα παιδιά να μην βαριούνται .Μάλιστα, το πρόγραμμα πρέπει να εμπλουτιστεί με νέα και ενδιαφέροντα μαθήματα. Θα ήταν καλό , οι μαθητές να πηγαίνουν εκδρομές , όχι μόνο στην χώρα τους άλλα και στο εξωτερικό . Τέλος , θα μπορούσε να αλλάξει το σχολικό ωράριο ώστε οι μαθητές να έρχονται με όρεξη και χαρά στο σχολείο .
Κλείνοντας αυτές οι αλλαγές θα έχουν κάποια οφέλη . Όπως θα δώσει χαρά στους μαθητές και θα έχουν διάθεση για μάθημα και μελέτη. Τέλος , θα αποκτήσουν σύγχρονες γνώσεις και θα έχουν περισσότερα εφόδια για ένα λαμπρό μέλλον.
Ε.Φ
Το Σχολείο Τον Ονείρων Μου
Αγαπητοί μου συμμαθητές
Το σχολείο μας είναι ένα απλό σχολείο που δεν έχει κάτι ιδιαίτερο ή ξεχωριστό να μας προσφέρει . Όλοι μας έχουμε φανταστεί πως θα ήταν το σχολείο των ονείρων μας. Το δικό μου θα είχε πολλές αλλαγές πέρα από κάποιες καινούργιες εγκατάστασης και αναβαθμίσεις σε χώρους που ήδη υπάρχουν . Αρχικά θα ήθελα να υπάρχουν περισσότερες αθλητικές εγκαταστάσεις και να δίνουν στα παιδιά ευκαιρίες να ασχολούνται και με άλλα αθλήματα πέρα από το μπάσκετ το ποδόσφαιρο και το βόλευ . Για παράδειγμα μια πισίνα κολύμβησης , θα ήταν πολύ καλή και βοηθητική προς τους μαθητές . Επίσης μια καλή αναβάθμιση θα ήταν αίθουσες που ήδη υπάρχουν όπως εργαστήρια χημείας , πληροφορικής ,τεχνολογίας το αμφιθέατρο ακόμη και οι αίθουσες αγγλικών και γαλλικών να ανακαινιστούν και να τους προταθεί νέος εξοπλισμός καθώς και να βελτιωθεί η κατάσταση τους σαν χώροι μάθησης . Κάτι άλλο που θα μου άρεσε και σίγουρα θα το έβαζα στο σχολείο των ονείρων μου θα ήταν αλλαγές στα ωάρια . Με απλά λόγια θα άλλαζα την έναρξη των μαθημάτων από τις 8:15 στις 10:15 και το σχόλασμα σαφώς θα πήγαινε δύο ώρες πίσω στις 3:10 αντί για 1:10 . Τέλος η συντήρηση των χώρων και υλικών που υπάρχουν από ειδικούς μια φόρα κατά τη διάρκεια της χρονιάς και πριν αρχίσει το σχολικό έτος θα ήταν απαραίτητα για την ασφάλεια των μαθητών .
Ε.Κ
ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η φιλία κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή κάθε ανθρώπου , κι όλοι θέλουμε να έχουμε δίπλα μας έναν έμπιστο άνθρωπο παρόλα αυτά , στις μέρες μας , πολλοί δεν έχουν αληθινούς φίλους.
Αρχικά , αυτό συμβαίνει , γιατί υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων και συχνά προδίδουν ο ένας τον άλλο. Επίσης δεν είναι καθόλου σπάνιο ένα παιδί να κάνει παρέα κάποιον μόνο για το δικό του συμφέρον και να τον εκμεταλλεύεται με κάθε τρόπο .Επιπλέον , υπάρχει έντονος ανταγωνισμός κι κάποια προσπαθούν να γίνουν καλύτερα από τους φίλους τους. Ακόμη στην εποχή μας, υπάρχει έντονος ρατσισμός κι ορισμένα δε θέλουν να κάνουν παρέα ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα, εθνικότητα ή θρησκεία.
Είναι γνωστό ότι οι έφηβοι περνούν πολλές ώρες στο διαδίκτυο και δημιουργούν φίλους , ανθρώπους άγνωστους που δεν τους δίνουν αληθινές πληροφορίες . Επιπρόσθετα οι έφηβοι προτιμούν στον ελεύθερο χρόνο τους να χρησιμοποιούν το κινητό ή τον υπολογιστή τους , αντί να κάνουν βόλτες και να γνωρίσουν νέους φίλους. Τέλος , γνωρίζοντας από το διαδίκτυο η επαφή δεν είναι άμεση και προσωπική , αλλά μέσω μίας οθόνης.
Συνοψίζοντας , πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτική στην επιλογή φίλων και να υπάρχει σεβασμός κι αγάπη ανάμεσα μας , όλοι να θυμόμαστε ότι ‘οι καλοί φίλοι είναι σαν τα αστέρια. Δεν τους βλέπουμε πάντα , αλλά ξέρουμε ότι υπάρχουν’.
ΒΚ
Το φανταστικό σχολείο
Όλοι έχουμε φανταστεί και ονειρευτεί το σχολείο των ονείρων μας. Φυσικά και θα θέλαμε να ήμασταν και να κάνουμε μάθημα σε αυτές τις ονειρικές αίθουσες. Το σχολείο που θα ήθελα να είναι κάτι πιο πολύπλοκο και φανταστικό ταυτόχρονα!
Θα ήθελα αφού τελείωνε μια σχολική χρονιά να υπήρχε τουρνουά χορού για τα κορίτσια και ποδοσφαίρου για τα αγόρια. Έπειτα θα ήθελα να είχαμε ως μάθημα το γκολφ. Πιστεύω ότι θα είναι ωραίο ως έξτρα μάθημα και θα είχε πλάκα. Άλλο ένα έξτρα μάθημα που θα ήθελα είναι η κολύμβηση. Το φαντάζομαι με πολλές πισίνες και ίσως και αγώνες κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης θα ήθελα να υπάρχει ένας γιατρός σε περίπτωση τραυματισμού ή αν κάποιο παιδί νιώσει αδιαθεσία. Ένα σωστό ονειρικό σχολείο είναι σίγουρα με ντουλάπια για να βάζουμε τα πράγματα μας. Τέλος θα ήθελα μια αίθουσα φαγητού. Να παίρνουμε από εκεί δίσκους φαγητού και να υπάρχουν τραπεζάκια για να καθόμαστε με την παρέα μας.
Ουσιαστικά το σχολείο των ονείρων μου είναι σαν τα σχολεία της Αμερικής! Μακάρι να ήταν έτσι! Τρελαίνομαι μόνο με την ιδέα να ήμουν σε τέτοιο σχολείο.
Π.Κ.
Το σχολείο που ονειρεύομαι
Αγαπητοί μου συμμαθητές μου
Ένα σχολείο που ονειρεύομαι είναι για αρχή το σημερινό σχολείο να εξελιχθεί και να γίνει πιο σύγχρονο. Αυτό θα ήταν καλό και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς.
Το σχολείο που ονειρεύομαι θα ήθελα να έχει μπάνιο και αποδυτήρια έτσι ώστε μόλις τα παιδιά τελειώνουν την γυμναστική να αλλάζουν ρούχα. Θα ήθελα επίσης να υπάρχουν κι άλλες αθλητικές εγκαταστάσεις ώστε να έχουμε πολλές επιλογές στο τι θα κάνουμε την ώρα της γυμναστικής. Έπειτα ωραία θα ήταν να έχουμε μόνο ηλεκτρονικά μέσα για να διαβάζουμε από εκεί και γενικά να τα κάνουμε όλα ηλεκτρονικά.
Ν.Α
Ρατσισμός- Σχολείο
Όπως παρατηρείται γενικά ρατσισμός έτσι και στα σχολεία ο οποίος γενικός καταλήγει σε βία σωματική ή λεκτική.
Ο λόγος κυρίως είναι κάποια προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιο παιδί στο σπίτι του με τους γονείς του. Και έχει σαν αποτέλεσμα να ξεσπά στους σιμαθητές του στο σχολείο.
Επίσης μια άλλη αιτία είναι οτι μερικοί δεν αποδέχονται τους διαφορετικούς μαθητές οσον αφορά τον χαρακτήρα, τις επιλογές τους πανω σε μερικά θέματα αλλα και τις προτιμήσεις τους. Ένας άλλος λόγος είναι κάποιος μαθητής να έχει μερικά πρότυπα που έχουν μια ρατσιστική σιμπεριφορά και ετσι να την αποκτά και αυτός.
Οι συνέπειες είναι οι μαθητές με ρατσιστική συμπεριφορά να ασκούν βια σε άλλους μαθητές. Μερικά παραδείγματα βιας είναι η λεκτική εξύβριση, η ψυχολογική βια, η αποστολή κοροϊδευτικών μηνυμάτων και άλλα.
Μερικές λύσεις είναι η ενημέρωση απο ειδικούς ψυχολόγους πάνω στο θέμα, η ευαισθητοποίηση, η παιδεία, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν παρατηρήσεις στους μαθητές που έχουν αυτή την συμπεριφορά και τέλος οι τιμωρίες.
Μακάρι να ελαχιστοποιηθεί αφού λοιπόν πρόκειται για νοσηρό φαινόμενο.
A.Σ.
ΥΠΆΡΧΕΙ ΡΑΤΣΙΣΜΌΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΆ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΠΏΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΕΤΑΙ
Στις μέρες μας συναντάμε ρατσισμό σε όλες του τις μορφές , μια από αυτές είναι ο ρατσισμός στα σχολεία .
Όταν ακούς αυτήν την λέξη το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείς είναι η βία. Η βία όμως δεν είναι μόνο σωματική είναι και λεκτική . Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν το λεγόμενο bullying και συνήθως το κλείνουν μέσα τους αντί να απευθυνθούν σε κάποιον μεγαλύτερο είτε συγγενή του είτε δάσκαλο , καθηγητή και πάει λέγοντας . Αυτό το κάνουν από φόβο ότι μετά η κατάσταση θα γίνει χειρότερη και ίσως κάποιες φορές αυτό να γίνεται. Γνώμη μου είναι πως όλα ξεκινούν από την οικογένεια που μεγαλώνουν τα παιδιά .Οι πιο παλιές γενιές ανθρώπων από προκατάληψη αντιμετώπιζαν ρατσιστικά όλους τους ανθρώπους που είχαν κάτι διαφορετικό από το ‘φυσιολογικό’ πρότυπο τους . Είτε είχαν διαφορετική θρησκεία, ιδιαίτερη σεξουαλικότητα , χρώμα ,πατρίδα , εργασία , κάποιο πρόβλημα υγείας και άλλα πολλά. Το δυστύχημα είναι πως σινεχίζετε ακόμα και σήμερα.
Στο δικό μου σχολείο δεν υπάρχει έντονο το φαινόμενο του ρατσισμού. Θεωρώ ότι ο κάθε ένας ‘κοιτάει την δουλεία του’ και όταν δεν ταιριάζει με κάποιον αλλάζει παρέα και τέλος . Όμως δεν είναι τελείως εξαφανισμένο κάποιες φόρες κάποια παιδιά προσπαθούν να επιβληθούν φωνάζοντας , βρίζοντας ή χρησιμοποιώντας σωματική βία.
Πιστεύω ότι το φαινόμενο δε θα εξαφανιστεί τελείως όμως ίσως σιγά σιγά με τα χρόνια παρατηρούμε μια καλύτερη κατάσταση .Θα έπρεπε στα σχολεία υπάρχει ένα ειδικό μάθημα συμπεριφοράς απέναντι στους ανθρώπους γενικά και κυρίως στους συμαθητές τους.Πρίν κάνεις κάτι που θα πληγώσει κάποιον σκέψου αν θα ήθελες να σου κάνουν το ίδιο.
Χ.Τ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ
Ευχαριστούμε θερμά τον αξιότιμο κ.Δήμαρχο καθώς και τους κ.αντιδημάρχους για την οικονομική τους στήριξη στην υλοποίηση της διήμερης εκπαιδευτικής μας εκδρομής στην Πάτρα.
Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στις 12 και 13 Απριλίου 2022 με μεγάλη επιτυχία.
Με εκτίμηση
Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Όπως υπάρχουν πολλά είδη ρατσισμού , έτσι και ο ρατσισμός στα σχολεία. Αυτό το είδος ρατσισμού αποτελεί ενα σοβαρό και σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα στις μέρες μας , το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζουμε καθημερινά.
Σε πολλά σχολεία της χώρας μας, εκδηλώνεται ρατσισμός είτε με την άσκηση σωματικής είτε λεκτικής κυρίως βίας. Η βια αυτή ασκείται κυρίως σε παιδιά με νοητικά προβλήματα ή σε μη ιθαγενείς. Το πρόβλημα όμως είναι ότι κανείς δεν έχει γεννηθεί για να μισεί έναν άνθρωπο για το χρώμα του, τη θρησκεία του ή για τα προσωπικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει, για παράδειγμα στο σπίτι. Τα παιδιά μαθαίνουν να μισούν και να το εκδηλώνουν με άσχημες πράξεις από μικρή ηλικία.Σημαντικό ρόλο παλιζει η οικογένια και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ζεί και μεγαλόνει ένα παίδι.Εν συντομία, οι μαθητές βιώνουν αυτό το ρατσισμό στα σχολεία και αυτό έχει ως αποτ΄ρλρσμα να εμποδίζει τους μαθητές στους οποίους ασκείται, να αφοσιωθούνουν στα μαθήματά τους και να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους οποίους έχουν βάλει για την δικιά τους επιτυχία στο μέλλον.
Από την άλλη πλευρά, στο δικό μου σχολείο ο ρατσισμός και η βία δεν είναι τόσο εντομη όσο σε άλλα μεγαλύτερα σχολεία. Πιστεύω ότι όλοι οι μαθητές είμαστε αγαπημένοι και εκτιμάμε ο ένας τον άλλον.Βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις , διότι υπάρχει μεγάλη άυξηση καθημερινά στη λεκτική βία και όχι τόσο στη σωματιή. Πολλά παιδιά μπορεί να δεχτούν “bullying’’ επειδή φόρεσαν ποιο φθηνά ρούχα από τα υπόλοιπα ή επειδή αντιμετοπίζουν κάποια σοβαρά προβλήματα και αυτό τους κάνει να νοιώθουν άβολα και ανασφαλείς ,επειδή δεν μπορούν να τους αποδεχτούν για αυτό που πραγματικά είναι.
Παρ΄όλα αυτά πιστεύω ότι όλοι μαζί να οργανωθούμε και να υποστιρίξουμε ο ένας τον άλλο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να μεθώσουμε το ρατσισμό στα σχολεία.
Λ.Π.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
Ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο που το συναντούμε όχι μόνο στους ενήλικες , αλλά και στα παιδιά και στους εφήβους . Στα σχολεία εκδηλώνεται με τη μορφή διακρίσεων που αφορούν στην εξωτερική εμφάνιση στο επίπεδο των σχολικών επιδόσεων , στο σωματότυπο , στην κοινωνική θέση , στην καταγωγή και οποιαδήποτε έκφραση της διαφορετικότητας . Ο ρατσισμός δεν είναι μόνο φυλετικός εκδηλώνεται με πολλές μορφές μέσα στις σχολικές αίθουσες , οι οποίες όμως , είτε το θέλουμε είτε το θέλουμε είτε όχι αποτελούν και καθρέφτη της κοινωνίας μας . Εξάλλου αποτελεί μια από τις βασικότερες αιτίες της βίας στο σχολείο , καθώς οι διακρίσεις είναι εμφανείς με βάση την εξωτερική εμφάνιση , το επίπεδο των σχολικών επιδόσεων ,και την κοινωνική θέση . Αναζητώντας στις αιτίες του φαινομένου δε βλέπουμε αυτό που βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας. Κάθε φορά λοιπόν που ως γονιός κάποιος θα εκφράσει μια άποψη πρέπει να σκεφτεί πόσο αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία και νοοτροπία του παιδιού του. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά περιστατικά βίας και παραβατικότητας σε δημοτικά σχολεία . Η άσκηση βίας έχει σαν αποτέλεσμα την αντίδραση και εκδηλωτική συμπεριφορά , με αποτέλεσμα η βία να προκαλεί τα βία . Γονείς και εκπαιδευτικοί γίνονται έρμαια των καταστάσεων μη γνωρίζοντας το πώς θα το αντιμετωπίσουν χωρίς να παρακαλέσουν προβλήματα, όπως το στιγματισμό του παιδιού με αποτέλεσμα ξεσπάσματα θυμού μεταξύ παιδικών και οικογενειών. Όλοι μας υπήρξαμε μάρτυρες ή θύματα στα προαύλια , των σχολείων με σωματική βία , απειλές και ύβρις . Συμβαίνει όμως και μέσα στις σχολικές τάξεις που εστιάζεται κυρίως στην επίδοση των μαθητών . Τέλος οι γονείς μπορούν να προσφέρουν σημαντικό ρόλο στο θέμα αυτό. Να αναπτύσσουν ζεστή και φιλική σχέση με τα παιδιά τους , να καλλιεργούν το πνεύμα της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού , ώστε αυτά να συζητούν μαζί τους, τα απλά και σοβαρά θέματα που τα απασχολούν .
Ν.Χ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ- ΒΙΑ (ΣΧΟΛΕΙΑ)
Ρατσισμός είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα στους ανθρώπους ανάλογα με το χρώμα, την εθνικότητα ,τη θρησκεία καθώς και τις σεξουαλικές προτιμήσεις
Όπως παρατηρείται παντού ρατσισμός έτσι υφίσταται και στα σχολεία.
Τα αίτια αυτού του φαινομένου μέσα σε μια εκπαιδευτική κοινότητα , ξεκινούν από την οικογένεια , δηλαδή τις προκαταλήψεις για μειονότητες εθνικές , σωματικές καθώς και πνευματικές που μεταφέρονται από τον κάθε μαθητή στο σχολείο . Στο περιβάλλον αυτό δημιουργούνται ομάδες συνομηλίκων που έχουν σκοπό την εκδήλωση βίας μέσα από το φαινόμενο του ρατσισμού.
Η βία μπορεί να είναι σωματική ή λεκτική . Μέσα από συμπλοκές και αψιμαχίες εκδηλώνεται η σωματική , ενώ μέσα από εξυβρισμούς , μπούλινγκ καθώς και ηλεκτρονικά η λεκτική μορφή .
Για την αντιμετώπιση του σχολικού ρατσισμού απαιτούνται πιθανές λύσεις , όπως δηλαδή παρατηρήσεις και ποινές . Ακόμη χρησιμοποιώντας πρακτικές λύσεις , όπως ενημέρωση από ειδικούς (ψυχολόγους , αστυνομικούς ) ευαισθητοποίηση καθώς και παιδεία – μόρφωση μπορούμε να ελαττώσουμε τα φαινόμενα αυτά.
Είμαι ευτυχής που ως άνθρωπος και ως μαθήτρια δεν έχω ιδιαίτερα συναντήσει και αντιμετωπίσει το φαινόμενο του ρατσισμού στο σχολείο μου τουλάχιστον σε σοβαρή μορφή . Εννοείται πως υπάρχει όμως σε ήπια μορφή .
Ευχή όλων είναι στο πέρασμα του χρόνου να ελαχιστοποιηθεί το φαινόμενο του ρατσισμού σε όλες τις κοινωνικές ομάδες – τάξεις και προπάντων εντός των σχολικών μονάδων μέσα από ανοχή και σεβασμό από άτομο σε άτομο.
Π.Β.
Το σχολείο μου όπως θα ήθελα να είναι
Αγαπητοί μου συμμαθητές
Η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές που γνωρίζω τόσο τον χώρο του σχολείου μας, όσο και τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα μαθήματα.
Το σχολείο είναι ο χώρος που περνάμε τον περισσότερο χρόνο στην καθημερινότητα μας. Αυτός ο χρόνος θα πρέπει να περνάει ευχάριστα. Αρχικά η αυλή του σχολείου που περνάμε τα διαλείμματα μας και χαλαρώνουμε θα έπρεπε να είναι διαμορφωμένη ,ωστε να προσφέρει αυτή τη χαλάρωση. Ονειρεύομαι ένα μεγάλο προαύλιο με δέντρα, λουλούδια, κιόσκι ή υπόστεγο για όταν βρέχει και αθλητικές εγκαταστάσεις ώστε να αθλούμαστε. Ακόμη ένα σωστό χώρο για γυμναστική, εξοπλισμένο, με αποδυτήρια και σωστούς χώρους υγιεινής.
Όσον αφορά το κτήριο θα ήθελα να είναι βαμμένο με ωραία χρώματα, να έχει ευρύχωρες αίθουσες, με ωραία θρανία και καρέκλες, με καλύτερους υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες. Να υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που θα είναι η βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου θα υπάρχουν πολλά βιβλία, ακόμη και σε ηλεκτρονική μορφή, τα οποία θα μας βοηθούν να περνάμε δημιουργικά τον χρόνο μας.
Όσον αφορά τα μαθήματα θα ήθελα να είναι λιγότερα και ευκολότερα και εκτός από τα βασικά μαθήματα θα ήθελα να υπάρχουν και κάποιες ώρες αφιερωμένες σε πιο καλλιτεχνικά πράγματα και πιο δημιουργικές δρηστηριότητες.
Αν και γνωρίζω ότι οι επιθυμίες μου είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν, μπορώ πάντα να ονειρεύομαι και να ελπίζω.
Α.Κ.